fbpx
Create an Account

Shopping cart

Close

Нямате артикули в количката.

03.06.2019
Posted by :

Статистиката показва, че над 20% от населението на „богатите нации“ (сред които и България) ядат повече от 700 калории захар на ден. Добавената захар има вредно въздействие върху цялостното здраве и се съдържа в почти всяка храна, която ядете.

Има захар в уж „полезни“ десерти като кисело мляко с добавки, в сосовете за паста, дори в някои сурови барове. Нарича се „скрита захар“, обяснява Елис Пауъл, докторант в UNC. Това не важи за естествената захар, която получавате от плодове, пълнозърнести храни и зеленчуци.

Когато хората решат да се откажат от захарта, те изпитват симптоми и състояния на отнемане като тревожност, депресия, раздразнителност и промени в настроението.

Средностатистическият възрастен яде по 22 чаени лъжички захар всеки ден, а средното дете консумира 32 чаени лъжички. Информацията е получена от Американската сърдечна асоциация и други източници.

Ние ви даваме седем положителни промени, които вероятно ще изпитате, когато спрете да ядете захар:

1. Здраво сърце

Джеймс ДиНиколантонио, PharmD, учен от сърдечно-съдовите проучвания в Института на сърцето на Св. Лука в Канзас Сити, САЩ, обяснява, че намаляването на захарта намалява риска от смърт от сърдечни заболявания с три пъти. Добавената захар повишава нивата на инсулин, активира симпатиковата нервна система и увеличава кръвната Ви захар. Откажете се от добавената рафинирана захар и вашият LDL холестерол ще бъде намален с 10%, а триглицеридите ще се понижат с 20-30%.

Човешкото тяло се напряга наистина много да обработва добавената захар. Режим с високо съдържание на захар добавя допълнително натоварване върху черния дроб.

2. Изчистете кожата

Акнето може да възникне в резултат на прекомерната консумация на захар. Проучване, публикувано в American Journal of Clinical Nutrition, потвърждава, че тези, които пият газирани напитки, имат 97% по-висок риск от възпаление. Тялото разпознава захарта като токсин, а черният дроб не може да го обработва. Захарите не могат да бъдат елиминирани чрез изпотяване, а възпалението се проявява чрез акне и петна.

Захарта причинява глюкация, при която захарта се свързва с колаген и еластин в кожата. Тези два протеина поддържат кожата ви млада и свежа. Намалете консумацията на рафинирана захар, за да защитите тези протеини.

3. Нисък риск от диабет

Добавената захар води до мастни отлагания около черния дроб, причинявайки инсулинова резистентност. Панкреасът ви работи на високи обороти. Д-р Роберт Лустич, професор по педиатрия в отделението по ендокринология в Университета на Каролина, Сан Франциско, потвърждава, че получаването на 150 калории от добавената захар увеличава риска от диабет втори тип с 11 пъти.

4. Ще бъдете по-щастливи

Ако смятате, че захарта ви прави щастлив, е време да помислите отново. Захарта ви дава незабавна енергия, но нещата стават наистина лоши, когато енергията ви се срине. Това води до безкраен цикъл. Гладът за захар е опасно нещо. Чувствате се задоволени за момент, а след това искате още.

Проучване, проведено в колумбийския университет, установи, че жените, които ядат много добавена захар, имат по-висок риск от промени в настроението, тревожност, депресия и раздразнителност.

5. Подобрен сън

Добавената захар стимулира производството на кортизол и прекъсва добрия Ви сън. Захарът засяга централната нервна система, предизвикващ колебания в енергийните нива и цикли на сън. Избягвайте захарта и ще спите много по-добре.

6. Подобрена памет

Захарта причинява когнитивно увреждане и умора на мозъка. Едно проучване на животни, проведено в UCLA, установи, че диетата с високо съдържание на захар засяга паметта и ученето. Според това изследване, прекомерната консумация на захар нарушава комуникацията между мозъчните ви клетки.

7. Загуба на тегло

Добавената захар ви дава празни калории. Винаги сте гладни след консумация на захар, нали? Вашият любим десерт има много калории, но не съдържа хранителни вещества. Вашето тяло жадува захарта, защото му липсва чиста енергия от здравословни храни.

 

Намалете захарта с продуктите на Smart Superfood.

Може да считате това първо предизвикателство, но тялото ви ще свикне с него. Първо извадете от менюто си няколко сладки продукта, а след това избягвайте вакуумираните тежко-обработени храни. 

Използвайте нашите продукти за да замените вредните сладки десерти с вкусни и полезни хапвания, съдържащи нашите миксове от суперхрани и плодове.

И не забравяйте – консумацията на вода е от изключителна важност за поддържането на здраво тяло – Водата е най-важното вещество за вашето тяло! Скоро ще публикуваме подробно статия на тема Водата.

Резултатите

Ще се почувствате много по-добре след една седмица. Според д-р Робърт Лустиг и неговият екип от Университета на Калифорния, Сан Франциско, намаляването на захарта понижава лошия холестерол с 5 пункта. Същите резултати са наблюдавани при диастолното кръвно налягане.

Поръчайте от продуктите на Smart Superfood, за да се храните здравословно И БЕЗ ДОБАВЕНА ЗАХАР!

Back to Top